یکتا:رفقا دارند برای ظهور امام عصر(ع) یارگیری میکنند

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟

یکتا:رفقا دارند برای ظهور امام عصر(ع) یارگیری میکنند

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟
طبقه بندی موضوعی


بررسی-اصول-نقاشی-و-نگارگری-ایرانی
بررسی اصول نقاشی و نگارگری ایرانی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 89
قیمت: : 4200 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن:
در بررسی آثار نقاشی، با دید مادی کیفیت نور است که سایه و تنوعات آن را در کار هر نقاش به وجود می آورد حا ل آن که در «نگارگری» ایرانی مفهوم نور به کلی تغییر می کند، به همین دلیل تقریباً می توان گفت سایه ای در آثار هنرمندان این سبک یا سرزمین وجود ندارد. «ابوحامد غزالی» در کتاب «مشکوة الانوار» خود آن جنبه معنوی را که در نگارگری حضور دارد به خوبی شرح می دهد ، مقابل ظلمت محض هستی، نور است. زیرا هر چه ذاتاً ظاهر نشود هرگز نتواند برای غیر خود نیز ظهور کند هستی حقیقی همان خدای تعالی است همانا انسان که نور حقیقی هم اوست و نورهای دیگر عاریتی است و همة‌ هستی و کل، نور اوست.
«از خصوصیات هنر ایرانی می توان ذهن گرایی و دور شدن از تقلید محض از طبیعت و دو بعدی نمودن فضای طبیعی را نام برد. «نگارگری ایرانی» مبتنی بر تقسیم بندی منفصل فضای دو بعدی تصویر است. زیرا فقط با این نحو می توان هر افقی از فضای دو بعدی «نگارگری» را مظهر مرتبه ای از وجود و نیز دیگر مرتبه ای از عقل و آگاهی دانست و حتی در آن نگاره هایی که فضا یکنواخت و منفصل است نمای فضای نگارگری کاملاً با خصلت دو بعدی خود از فضای طبیعی سه بعدی اطرافش متمایز شده است و بنابراین فضا خود نمودارفضای عالمی دیگر است که ارتباط با نوعی آگاهی غیرازآگاهی عادی بشری دارد».
با پیروی کامل از مفهوم منفصل و گسسته از فضا «نگارگر ایرانی» توانست سطح دو بعدی نگارگری را مبدل به تصوری از مراتب وجود سازد و موفق شد بیننده را از افق حیات مادی و وجود مادی و وجدان روزانه خود به مرتبه ای عالیتر از وجود و آگاهی ارتقاء دهد و او را متوجه جهانی سازد مافوق این جهان جسمانی. لیکن فضا دارای زمان و مکان می باشند که به هیچ وجه مسائل مادی در آن مطرح نیست و نیز از رنگها و اشکال خاص خود، و جهانی که در آن حوادث رخ می دهند برخوردار باشد. همین جهان است که حکمای اسلامی و مخصوصاً ایرانی، آنرا «عالم خیال» و  مثال و یا عالم « صور معلقه» خوانده اند در واقع «نگارگری» تصویر «عالم خیال» است به معنی فلسفی آن و رنگهای غیر واقعی معین یعنی غیر از آنچه که در عالم محسوس است و احتراز نشان دادن دور نماهای سه بعدی همان اشاره به تصویر عالم است غیر از عالم سه  بعدی مادی که ظاهربینان ممکن است تصـور کنند موضوع «نقاشی» «نگارگری» است.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۳
سیاوش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی