یکتا:رفقا دارند برای ظهور امام عصر(ع) یارگیری میکنند

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟

یکتا:رفقا دارند برای ظهور امام عصر(ع) یارگیری میکنند

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟
طبقه بندی موضوعی


پاورپوینت ارزش زمانی پول در مدیریت مالی

این پاورپوینت در مورد ارزش زمانی پول در مدیریت مالی در 70 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل ارزش زمانی پول ، ارزش زمانی پول در مدیریت مالی،ارزش زمانی پول ،ارزش فعلی ،مدیریت مالی،ارزش فعلی و ارزش آتی چند قسط نامساوی ،ارزش فعلی جریانهای نقدینه ،بهره اعلام شده و بهره ضمنی، و...ومنابع می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات 70
حجم 353 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت ارزش زمانی پول در مدیریت مالی

 

این پاورپوینت در مورد ارزش زمانی پول در مدیریت مالی در 70 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل ارزش زمانی پول ، ارزش زمانی پول در مدیریت مالی،ارزش زمانی پول ،ارزش فعلی ،مدیریت مالی،ارزش فعلی و ارزش آتی چند قسط نامساوی ،ارزش فعلی جریانهای نقدینه ،بهره اعلام شده و بهره ضمنی، و...ومنابع می باشد

*بهره عبات است از قیمتی که باید در ازای استفاده از پول در یک دوره پرداخت کرد  نرخ بهره داد و ستد ها و عملیات مالی را معمولا اعلام میکنند ، برای مثال یک صندوق پس انداز اعلام میکند که هب پس انداز های مردم در یک سال  18 درصد بهره می پردازد یا امکان دارد یک بانک نرخ بهره وام های بیست ساله را 12 درصد اعلام نماید . در این حالت که نرخ بهره به صورت علنی اعلام میشود نرخ بهره اعلام شده میگویند . لیکن گاهی نرخ بهره به صورت آشکارا بیان نمیشود بلکه میزان آن به صورت تلویحی یا ضمنی محاسبه میشود که برخی آن را  نرخ بهره واقعی یا نرخ بهره ضمنی می گویند .

*


در مباحث سرمایه گذاری ارزش یک دارایی یا ارزش سهم با ارزش درآمدهایی که آن دارایی ایجاد می‌کند، سنجیده می‌شود. درآمدها اغلب با واحدهای پولی سنجیده‌می‌شود. واحدهای پولی متداول هم از دیدگاههای گوناگون تفاوتهایی را نشان می‌دهند:

1- واحدهای پولی از نظر زمانی با یکدیگر فرق دارند. آندسته از واحدهای پولی که زودتر بدست می‌آیند با ارزش تراز آندسته واحدهای پولی هستند که دیرتر تحصیل می‌شوند. هرچقدر مقادیر پولی زودتر حاصل شوند امکان بهره‌برداری دوباره از آنها افزایش می‌یابد:(Timing).

 

2- واحدهای پولی از نظر ریسک با یکدیگر تفاوت دارند (Risk). آندسته از واحدهای پولی که احتمال بدست آمدن آنها بیشتر است نسبت به آندسته از واحدهای پولی که احتمال بدست‌آمدن آنها کمتر است، با ارزش‌تر بشمار میایند. درآمد یا سودی که احتمال تحصیل آن کمتر است از نظر آنالیز‌کننده ارزش کمتری دارد.

3- واحدهای پولی از جهت وجود تورم در اقتصاد دارای قدرت خرید    (Purchasing Power) یکسان  نیستند. آن بخش از واحدهای پولی که قدرت خرید بیشتر دارند نسبت به دستة دیگری که قدرت خرید کمتر دارند از دیدگاه سرمایه‌گذاران با ارزش‌تر هستند.

4- واحدهای پولی گاهی از دارایی‌های قابل فروش و یا قابل تبدیل به پول حاصل می‌شوند. بعضی از دارئیها سریعاً به فروش میرسند و بعضی دیگر طی زمان طولانی قابل فروش خواهند بود زیرا قابلیت تبدیل همه دارائیهای یک فرد یا یک شرکت به پول نقد یکسان نیست. به این جهت واحدهای پولی از نظر اینکه از دارائیها سریعاً به پول تبدیل شونده بدست آمده‌اند یا خیر، با یکدیگر تفاوت پیدا می‌کنند. بخشی از واحدهای پولی که از طریق فروش دارائیهای سریعاً به پول تبدیل شونده بدست می‌آیند در مقایسه با آن دسته از واحدهای پولی که از طریق فروش دارائیهای به کندی به پول تبدیل شونده بدست می‌آیند، باارزش‌تر بشمار می‌آیند. زیرا سریع بدست آمدن ارزش از دیدگاه سرمایه‌گذاری اولویت دارد.              

 

ارزش زمانی پول (the time  value of Monay)


در زمان حال، مقدار پول در دسترس، ارزش بیشتری نسبت به همان مقدار پول در آینده دارد، که این ناشی از ظرفیت درآمدی بالقوه آن است. این اصل اساسی در امور مالی نشان دهنده آن است که، از محل دریافت پول میتوان بهره کسب کرد. پول، هرچه زودتر دریافت شود دارای ارزش بیشتری است.همچنین به عنوان ارزش فعلی تعدیل شده بدان اشاره شده است.

سایت Investopedia  ارزش فعلی پول (TVM) را این چنین شرح میدهد:


همه می دانند که پول سپرده شده در حساب پس انداز شامل بهره است. به خاطر این حقیقت جهانی ، ما ترجیح می دهیم، به جای دریافت پول در آینده، همان مقدار را امروز دریافت کنیم.
به عنوان مثال ، با فرض نرخ بهره 5 ٪ ، 100 دلار سرمایه گذاری در زمان حال، ارزشی به مقدار 105 $ در 1 سال (100 دلار ضرب در 1.05) خواهد داشت. درمقابل، 100 دلار دریافت شده در طی یک سال، هم اکنون ارزشی به مقدار $ 95.24 ($ 100 تقسیم بر1.05 ) خواهد داشت. البته با فرض 5 درصد نرخ بهره.
 
یکی از اساسی ترین مفاهیم در امور مالی این است که، پول دارای ارزش زمانی است. این در حالی است که بگوییم، در زمان حال، پول در دست، ارزشی بیش از پولی که انتظار می رود در آینده دریافت شود، خواهد داشت.  دلیل آن بسیار گویا و ساده است : یک دلار دریافت شده در زمان حال را می توان سرمایه گذاری کرد، به طوری که در زمان آینده  شما بیش از یک دلار خواهید داشت. این منجر به آن میشود که ما گاهی از خلاصه ی مفهوم ارزش زمانی پول استفاده کنیم و بگوییم:

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۳
سیاوش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی