یکتا:رفقا دارند برای ظهور امام عصر(ع) یارگیری میکنند

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟

یکتا:رفقا دارند برای ظهور امام عصر(ع) یارگیری میکنند

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟

میشه برای سلامتی امام زمان یک صلوات بفرستی؟
طبقه بندی موضوعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش چندگانه 39 صفحه

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش چندگانه که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 39
حجم 137 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

 

 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش چندگانه را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

 

 

 

پیاژه هوش را نوعى انطباق فرد با جهان خارج تلقى مى‏کند. در واقع، او بر این باور است که انسان براى ادامه حیات خود باید وسایل انطباق خویش با محیط را فراهم آورد. از این دیدگاه هوش عبارت است از نمونه‏اى ویژه از انطباق زیستى، یا توانایىِ ایجاد کنش متقابل و کارا با محیط.  پیاژه رشد شناخت را عبور گام‏به‏گام از بازتابهاى نوزاد تا توانایىِ بزرگسالى از حیث استدلال منطقى و انتزاعى مى‏داند. بر این اساس، سازوکار (مکانیسم) حالات رشد شناخت براى هر فرد اختصاص به خود او دارد، زیرا محیط هر فرد وضعیت خاصى بر او تحمیل مى‏کند و، در نتیجه، رشد شناخت هر فرد هم محدود به فرایندهاى عام رشد ذهن و هم محدود به تجارب خاص اوست.

 

 

 پیاژه استدلال مى‏کند که چهار عامل اساسى در رشد تفکر آدمى تأثیر مى‏گذارد:
1)    بلوغ زیست‏شناختى؛ 
2)    تجربه‏اندوزى از محیط فیزیکى؛
3)    تجربه‏اندوزى از محیط اجتماعى؛
4)    تعادل. 

 

 

 با بلوغ کودک، ساختار جسمىِ او کامل‏تر مى‏شود و مى‏تواند از محیط خود با مهارت بیشترى کسب تجربه کند.  فرایند تعادل‏جویى نیز، به سبب تنظیم و یکپارچه‏سازىِ تغییراتى که در اثر بلوغ و نیز تجارب مادى و اجتماعى پدید مى‏آید، در تحقق رشدِ کودک از نظر توانِ شناخت نقشى مهم دارد.  در واقع، تعادل‏جویى، از طریق جذب و انطباق، فرد را از حالت عدم‏تعادل به‏سوى تعادل مى‏برد. از دیدگاه پیاژه، هوش همین فرایند تعادل‏جویى است.

 

 

بررسی مفهوم هوش چندگانه در ساخت و فراهم سازی استراتژیهای یاددهی توسط هالی  در سال 2001  انجام شده است. بر طبق این تحقیق مربیانی که از استراتژیهای هوش چندگانه در امر تعلیم استفاده می کنند نتیجه بخش تر و دانش آموز محورتر می گردد. و این مربیان اذعان کردند که آنها بسیار پر انرژی تر نیز در کلاسها حضور داشتند و کلاسها با بهره گیری از این تکنیکها فعالانه تر می گردد (هالی، 2001).

 

 

 

 

 


 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری هوش چند گانه

تعریف عملیاتی هوش چند گانه

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش چند گانه

2-1-بخش اول : هوش 9
2-1-1-مقدمه :..........9
2-1-2-مشکل تعریف هوش : ...................9
2-1-3-تعریف هوش : 9
2-1-4-هوش و مسئله طبیعت ـ ‏تربیت : ....12 
2-1-5-عوامل موثر بر هوش : .............  13
2-1-6-انواع آزمونهای هوش : .............. 13
2-1-7-طبقات هوش : ......................... 14
2-1-8-تاریخچه و نظریه‌های مربوط به هوش 14
2-1-9-انواع هوش از دیدگاه ثرندایک : ....19
2-3-بخش دوم: پیشینه تحقیق :...............38
2-3-1-مقدمه :.......38
2-3-2-تحقیقات انجام شده در خارج از کشور :38
2-3-3-تحقیقات انجام شده در داخل کشور : ...39

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۹
سیاوش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی